سئوکاران، پشتیبانان وبسایت و درنهایت وبمسترها، با طیف وسیعی از خدمات مبتنی بر وب مواجهه هستند اغلب به روشهای سنتی و برخی بر پایهی یک ابزار تیکتینگ نسبت به ارائه خدمت اقدام میکنند. بسیاری از مشتریان از کسبوکارها بعد از مدتی بهسوی مجری دیگر مهاجرت میکنند. اما مشکل کجاست؟ آنان هرگز به این شیوه درک درستی از حجم عملیات ندارند، با حساسیت مشتریان برای تغییرات بر روی وبسایتها را غیرحرفهای برخورد میکنند، نمیتوانند مشتری بیشتر جذب کنند. درگیر جاری کاریهای روزمره میشوند، روالهای مدونی برای بکاپگیری و حفظ امنیت دسترسی به اطلاعات ندارند. میزان ترافیک درخواستهای خرابی و مشکل و تغییرات خواستهشده از سوی مشتریان را درک نمیکنند. اما اگر آنان به مفاهیم ITIL و ابزار آن مجهز شوند چطور؟ در این صورتبین درخواست خرابی و خدمت تفکیک قائل میشوند. بین مشکل و تغییر خطکش میگذراند و مشتری را نسبت به آن آگاه و قطعاً درآمد بیشتری نیز از حیث تغییرات جدید خواهند داشت. کارهای روتین PM را بر اساس پریودهای زمانی انجام و نسبت به ارائه یک SLA یا بازه زمانی ارائهی خدمت متمرکز میشوند و همین حس خوبی به مشتری خواهد داد. علاوه بر آن میتوانند با شناسایی Top10-های مشکلات کلیدی، از عود مجدد آنها جلوگیری کنند. وبمسترها بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!