بهترین تمرینات کارشدهی ITIL صرفاً مختص کارشناسان و مدیران میانی نیست، بلکه مدیران ارشد بهعنوان مهمترین ذینفعان ITIL بسیار از این مسیر سبز میتوانند لذت ببرند. بلوغ و رشد هر سازمانی، امری ضروری است و مدیران ارشد که در پی کاهش هزینهها، افزایش سطح رضایتمندی مشتری، افزایش بهرهوری کارکنان، سرعت در ارتباطات هستند برای همگام شدن تمام منابع سازمان با رشد سازمان، دنبال راهکاری میروند تا بهبود مستمر را رقم بزند آنان خوب میدانند که بهبود مستمر نیز در گرو پیادهسازی چنین چارچوبی است. زیرا هرچقدر سازمان بزرگ شود مشکلات نیز دستوپا گیرتر و بزرگتر خواهند شد ازاینرو اگر برنامهی مدونی برای مدیریت آن نداشته باشند زیر بار این مشکلات نابود خواهند شد.
یک سازمان بهخودیخود از چند نرمافزار و سختافزار تشکیل نشده. بلکه مجموعهی وسیعی از ارتباطات، محصولات، خدمات، مکانها، منابع انسانی و.. را در برمیگیرد که اگر تمرینات خوبی برای هندل کردن آن در بازههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت نباشد آسیبهای جدی به پیکرهی کسبوکارشان وارد میشود. امروزه نهفقط فناوری اطلاعات بلکه بهتمامی واحدهای خدماتی سازمان پیشنهادشده که از چارچوب ITIL برای مدیریت تمامی خدمات خود بهره بگیرند ازاینرو مدیران ارشد باید واقف باشند که حجم وسیعی از فعالیتهای سازمانی در گروه این بهترین تمرینات است. داشبوردهای مدیریتی، تدوین و اندازهگیری شاخصهای عملکرد، مدیریت مالی، مدیریت داراییها و کنترل و کاهش هزینهها و تسریع در عرضهی خدمات همزمان، فرایندهایی است که آنان بهشدت نیازمند آن هستند، تا به قلهی بهبود مستمر برسند. مدیران ارشد بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!